Høje-Taastrup Kommune har taget første spadestik til en helt ny bygning til brug for fritids- og ungdomsklubben Klub 5’Inn. Med Læringshuset som nabo bliver det et aktivitetssted med masser af muligheder for skoleelever fra 4. klasse og opefter.
Fra 2028 bliver det endnu sjovere at være skoleelev i Nærheden. Høje-Taastrup Kommune rykker nemlig ind i et spritnyt klubhus med fritids- og ungdomsklubben Klub 5’Inn. Hermed flyttes klubbens aktiviteter fra Hovedgaden til den nye og større bygning.
Det nye klubhus er for børn og unge i 4.-10. klasse men kan også bruges af unge, der er gået ud af skolen, og som gerne vil være en del af fællesskabet.
Huset skal dog først lige bygges, og det gik i gang torsdag den 25. juni med et første spadestik, som Høje-Taastrup Kommunes borgmester Michael Ziegler foretog med gravko på byggegrunden i det nordvestlige Nærheden.
Grundsten til nye fællesskaber
- Vi lægger grundstenene til nye fællesskaber, hvor børnene mødes på tværs og oplever, at de hører til - også når de er forskellige. Den er en vigtig del af den dannelse og erfaring, som trækker spor gennem hele livet, sagde Michael Ziegler i sin tale på dagen.
I det nye klubhus bliver der plads til alt fra fodbold, basket og kreative værksteder til e-sport, dans og brætspil. Og så bliver der ikke mindst plads til at hyggesnakke om livet og alt det, der fylder, når man er barn og ung.
I tilknytning til huset bliver der også et stort uderum, som klubben og Læringshuset vil deles om, og hvor der bliver god plads til sport, leg, kreativitet og meget andet.
Når den nye klubbygning i Nærheden står klar, bliver den ”moderskibet” for Klub 5’Inn, som i dag har aktiviteter fem steder i Hedehusene.